Selamat Tinggal 2011, and Hello 2012 =)





AssalammualaikumWBT and Salam 1Malaysia reader..

alhamdullillah berlalu sudah tahun 2011..kini masuk kita ke tahun baru 2012 =) hoorayyy! 

2011 meninggalkan 1001 kenangan untuk aku, terlalu banyak sehingga sukar untuk aku mention kan semua nya satu per satu  di sini, hari2 yang aku lalui sepanjang tahun 2011 dipenuhi dengan gelak tawa suka and duka bersama siapa lagi kalau bukan bersama keluarga, sahabat, dan mereka2 yang menghiasi hari2 aku di ardhul qinanah ini =)

tanpa mereka mungkin kanvas putih tahun 2011 aku akan hanya akan di hiasi dengan sedikit warna warna kehidupan atau mungkin tiada! who know~ but luckily I have them, tanpa mereka semua mungkin aku tidak akan naik ke tangga kehidupan seterus nya..di samping ada DIA, ya Rabb yang sentiasa ada untuk hamba2nya..alhamdullillah..ALLAH SWT masih memberi aku peluang untuk menjejakkan kaki ke tahun seterusnya..

tahun 2011, tahun penuh suka dan duka..d awal tahun 2011, perjalanan study aku dan sahabat2 di ardhul qinanah ini diduga dengan revolusi Egypt 25 Januari..or mungkin di Malaysia lebih popular dengan Ops Piramid =) time tu memang happy sebab dapat balik FREE (^_^) "winter break" kami habiskan di Malaysia wheee =) but bila sudah menjejakkan kaki ke sini semula setelah mendapat "winter break" yang panjang, lebih kurang dalam sebulan, kami semua terkial-kial untuk menghabis kan syllabus untuk semua subjek U_U midterm tiada truss kepada final exam..kenangan tym dan after exam aku coret di SINI~

then aku terima berita buruk bila seorang sahabat aku pergi meninggalkan aku untuk selamanya..xmahu cerita pasal tu di sini, mungkin sudah ada yang tahu..for sure, aku xkan lupa kejadian tu sampai bila-bila dan aku xkan pernah lupa kehadiran arwah dalam hidup aku yang memberi begitu banyak kenangan dan mengajar aku erti persahabatan ='( cerita ini ada aku tulis di SINI


seterusnya, tahun 2011 juga memberi aku peluang untuk merasa erti kasih dan sayang daripada seorang hamba ALLAH, biar pun aku hanya sempat merasanya untuk seketika aku sudah amat bersyukur, syukran awi kerana mengajar aku erti bahagia dan sakit nya hati..kehadiran kau yang hanya sebentar itu mengajar aku untuk menjadi seorang wanita yang lebih kuat dan insyaALLAH lebih pandai menilai baik buruk nya seorang adam itu..post berkaitan ini tidak pernah aku tulis, mungkin aku pernah mention tentang dia but mahu cerita pasal dia maybe tidak sama sekali..pergi nya dia membuat aku lebih bahagia dengan kehadiran sahabat2 yang sedia ada untuk membantu aku dan opkos patah tumbuh hilang berganti bukan, dalam aku menyusuri saat genting exam, datang seorang hamba ALLAH, aku gelar kan dia A (bukan nama sebenar) yang sudi berada di sisi aku dan tidak pernah putus memberi kata-kata semangat dan yang sudi mendengar luahan hati aku ketika itu, syukran awi saudara. Alhamdullillah sehingga saat ni, dia masih menjadi No.1 Fan aku..thank you! and I became his No.1 PomPom..tapi untuk kali ini, aku serahkan segalanya bulat-bulat kepada ALLAH SWT..jodoh pertemuan itu di tangan DIA, ada ada lah, kalau tiada tiadalah, redha itu kuncinya =)


seterusnya, untuk pertama kali nya aku celebrate bday aku yang ke19 di ardhul qinanah ni, walaupun sambutan hari jadi itu hanya sederhana dan kecil-kecilan aku amat amat berterima kasih kepada ex housemates aku..aku tak kan pernah lupa memori kita bersama tinggal 10 org dalam satu rumah, rumah itu xpernah kering dengan gelak tawa dan sedu sedan kita bersama..maaf andai aku pernah menyakitkan hati kalian semua, maaf andai pertuturan ku mengundang ketidak puasan hati kalian semua, maaf andai cara aku tegur tidak sesuai dengan kamu, maaf sebab selalu marah2 kamu kalau keadaan rumah berselerakan..maaf kan aku ya sahabat! (^_^)v


terlalu banyak kenangan 2011 aku, sehingga aku sendiri tidak tahu bagaimana hendak senaraikan satu2 kenangan tersebut..kenangan bercuti ramai2 bersama classmates aku setelah habis exam final ke Alexandria a.k.a Iskandariah , balik Msia tym cuti summer..banyak sangat..kalau cerita belum tentu cukup satu hari kan? hehe..

okai, enough dengan crita tahun 2011 aku..hehe 

tirai 2012 aku akan dimulakan dengan kehadiran Mid Term Examination..huhu the best owhh~ paling terbaikkk! hehe.. then akan ada cuti winter..plan aku cuti winter ni, duduk rumah layan movie and menebalkan adipose tissue aku jak..hahaha kidding..actually cuti winter kali ni akan ada maarad kutub(festival buku antarangbangsa) yang akan berlangsung di mana lagi kalau bukan di Ibu Negara Mesir ni kan, Cairo..festival start 26 Jan sehingga 6 Feb 2012..so aku sudah plan mau beli novel omputih dalam 2 3 gitewww..aku mahu improve english aku yang semakin teruk gara2 orang arab dekat sini ckp omputih haram kejadah semua ke laut dohhh -.-'' 

selebihnya, aku cerita nanti satu persatu sepanjang tahun k, sebab aku pun xtahu lagi apa akan berlaku di masa hadapan..sepa jugak kan yang tahu perihal masa depan dia..hehe..just pray for the best seja guys..and 1 more, tahun ni aku akan menginjak ke usia 20 tahun..dha start guna no2 kat depan umur aku lepas ni..insyaALLAH ia akan menjadikan aku seorang insan and seorang hamba yang bisa berbakti kepada agama,bangsa dan negara ku kelak..amin~

aku xmention lagi kan azam tahun baru aku..ni la ni aku baru mau mention..haha

  1. aku mau beli digital camera sendiri.. (ni dalam waktu terdekat) DSLR tunggu ada orang sponsor 1/2 price dlu laaa (^_^)v
  2. cemerlang dalam study and life (try my best)
  3. balik Msia tym cuti summer (wajib)
  4. jadi lebih baik berbanding last year, perbetulkan mana yang buruk and kekalkan mana yang baik
  5. healthy hippocampus (all the part brain of course)
  6. mending myself to become a good daughter and women..insyaALLAH
  7. last but not least, starting from this year, aku akan selit kan azam ni..getting married!hihi with who? with someone that good enough for me, someone that can hold my hands and bring me together with him to Jannah~ insyaALLAH~ (aku akan masuk 20-an suda pun tahun ni, so aku kena ada azam ni..hihi)


rasanya suda cukup entry tahun baru aku ni kan..panjang berjela jela sudah..nanti ada yang boring baca kan..need to go now..mereka-mereka yang bakal keluar celebrate new year eve tu..behave yourself guys..better pergi masjid masjid baca quran dengar ceramah berzikir beristigfar and so on daripada pegi dekat dataran ntah mana tunggu firework and countdown tu..tak mendatangkan faedah langsung!..tengok macam kami dekat sini, duduk rumah sambil bukak buku then sampai midnight buku yang tengok kami! hahaha have a nice new year and semoga tahun 2012 ini lebih baik daripada tahun 2011, amin!


wassalam~





p/s : aku semakin menghampiri mid term..wish me luck guys! (^_^)
p/s : tunggu and join GA yang bakal aku and sorang member aku buat k..this time it will be duo GA (^_^)v


3 comments:

Unknown said...

hii syan..happy new year yaa..i hope next 2012 will Give us more happiness, adventures, forgiveness, love and faith to be strong!!

Unknown said...

hi kak!! insyaALLAH 2012 will be better than last year =)

Anonymous said...

salam...

selamat menyambut tahun 2012...

saya folo blog awak...**542