Khas untuk mereka yang bergelar PEROKOK

AssalammualaikumWBT and salam 1Malaysia (^_^)v

siapa tahu apa itu maksud rokok? lift your eyebrows! haha yang tak tahu tu mari sini, besarkan mata bukak minda seluas luas nya~

"Rokok adalah silinder dari kertas berukuran panjang antara 70 hingga 120 mm (bervariasi tergantung negara) dengan diameter sekitar 10 mm yang berisi daun-daun tembakau yang telah dicacah. Rokok dibakar pada salah satu ujungnya dan dibiarkan membara agar asapnya dapat dihirup lewat mulut pada ujung lain. "


asal xbakar jak dekat dua2 belah hujung rokok tu?..hisap sekali dengan bara2 tu sekali..kasi bako mulut sekali! urgh!


"PEROKOK ialah orang yang suka merokok"  


yang ni confirm korang tahu kan..orang yang xpergi sekolah pun tahu yang ni -.-''


kenapa aku tiba2 tulis pasal rokok and perokok ni segala? aku mahu share pasal bad effect rokok ka apa? I dont think so, sebab mesti perokok dha tahu kan effect dia..sebab secara logik nya..korang ada mata and telinga untuk tengok iklan dalam TV and gambar2 dekat kotak2 rokok yang korang beli tu..lain la klo yang hisap rokok daun, xde kotak kot -.-'' kalau pun xnampak iklan2 tu korang opkos dah sakit telinga nak dengar orang2 yang perihatin and sayang kat korang dok nasihat tak henti2 bagitahu bad effect rokok ni kan? "hang hisap rokok, nanti paru-paru hang rosak"..."saya sayang awak, kalau awak sayang saya, puh-liss berhenti merokok"... "kau nda takut mati kah?".... "sudah2lah merokok tu, HARAM bah tuuu" and so on..malas aku mau tulis panjang-panjang..

aku malas mau ckp banyak..mari lah kita sama2 tengok video research ni k..aku tujukan khas video ni untuk perokok-perokok di luar sana..oh yeah!! enjoy!



habis sudah kamu tengok?? cuba hitung berapa banyak rokok sudah kamu hisap? ni baru 300++ belum lagi kalau yang sudah 3000++ tu..aku rasa boleh suda kasi tampal tu lubang2 di jalan raya..-.-'' walaupun dalam video ni filter termendap sama dalam air tu..still kamu kena tgok hasil dia tu..so mcm?still mahu merokok??

aku tak larang sepa2 untuk merokok or mahu jadi perokok, lantak kamu lah! asalkan nanti bila aku dha jadi doktor insyaALLAH, kalau sudah sakit and ada lungs cancer, heart disease, kidney failure etc SILA JANGAN JADI PATIENT aku, sebab bila aku tahu kamu ada history smoker..I'll ask other doctors to treat you..oh yeah! mau cakap aku kejam jahat tak menjalankan tugas or so whatever LIKE I CARE~ booooo! 

you want to know y aku akan buat macam tu? sebab kamu bodoh! macam tidak pergi sekolah jak tak tahu effect smoking ni..bikin penat orang buat kempen sana kempen sini, sudah ada fatwa mengatakan MEROKOK ITU HARAM still jugak mau merokok, so untuk treat orang2 yang bodoh ni, kita buat bodoh jak dengan dia..kan adil macam tu? kan?kan? (^_^)v bodoh di treat dengan buat bodoh! fair enough! 

sorry la sebab aku menggunakan bahasa kasar dalam post kali ni..It show how much I hate the smokers~
oh jangan salah sangka k..bukan sebab kamu merokok aku benci diri kamu, aku just BENCI PERBUATAN kamu yang tidak baik itu..and tidak berprikemanusian itu..tidak sayang diri sendiri and orang lain itu sama maksud dengan tidak berprikemanusian..am I'm right? 

ada yang mahu bantah kah pasal post aku ni? sila kan, aku akan terima bantahan kamu tu sebaik mungkin..drop your comment here..bagi yang suka tu, naaaa apa lagi..show your LIKE by LIKE my post..tq~ 

semoga jumpa lagi..di lain hari dan lain waktu..wassalam and salam Jumaat semua (^_^)v sorry sebab berkasar bahasa~ 


No comments: