Sahabat sebagai pelengkap akan kekurangan



Ya Allah jernihkan niatku.

Ya Allah, aku insan yang lemah memerlukan pertolongan makhluk setelah memohon dengan-Mu.


Ya Allah, kini aku berada jauh daripada keluarga tercinta.


Aku hanya berharap perhatian dari-Mu.


Namun, aku inginkan teman sebagai sahabat.


Saat aku diberjauhan dengan keluarga tercinta,


Aku ingin berdamping dengannya, agar aku kuat menghadapi dugaan dijalan-Mu.


Ya Allah, aku hanya hamba-Mu yang tidak sempurna dan serba kekurangan.


Maka itu,Ya Allah, Hadirkanlah seorang sahabat yang soleh dan solehah untukku.


Seorang sahabat sebagai pelengkap akan kekuranganku.


Amin Ya Rabbal 'alamin.



Alhamdullillah aku punya mereka di sini ^^



2 comments:

Unknown said...

tambah2 awak kat tempat orang kan? ni lah yg pengubat duka. hargai. :))

Unknown said...

@zera eira betul2, mereka semua la kawan, siblings and family saya di sini ^^