never mind..

AssalammualaikumWBT and halllluuuuuuu! (^_^)

actually hari ni xmau update blog bha..sebab diri ni belum habis study lagi..tapi tu la ada something yang menganggu fikiran aku, and dengan blogging insyaALLAH akan dapat tolong aku release kan gangguan tu..mau cakap stress xjugak bha..sebab I still have 20 hours before exam aku start esok..phewww *kesat dahi*

yday, someone PM me, and ask me soklan yang nonsense..aish persetankan persoalan dia..I'll never accept people who say "buat window shopping dlu" rasa macam mau tampar laju laju jak muka dia, luckily dia jauh dari aku ish ish..bukan jugak bermaksud kalau dia xcakap aku akan terima..sorry banyak! uweeekkkk!! =p

then common things yg akan terjadi waktu musim exam, emosi kau akan cepat terganggu, oh yeah!! ini lah yang aku rasa kan sekarang..aku cepat dibuai oleh perasaan..huhu please la Syahniseah, please jangan cepat terbuai-buai dengan perasaan kau yang ntah pa2 tu..persetankan jugak emosi tu untuk sementara waktu..lepas exam kau mau meraung ka melalak ka suka hati kau la asal kan nda menganggu orang sekeliling, tapi klo suda melalak meraung segala sepa jugak yang x terganggu kan..LOL 

hari ni mahu berlatih start cakap "nevermind~" if something bad happen..terima dan adapt, manusia biasa la Syan, manusia cepat lupa akan kebaikan yang kita lakukan, tapi manusia mudah sangat terasa or ambik hati dengan keburukan or kekurangan yang kita laku kan..so NEVERMIND..(^_^)


then today jugak, tidur aku hanya sejam dua jak itu pun sekejap-sekejap bangun..dari semalam xdapat tidur yang baik lagi, sebab histology ni banyak gilak yang kena hafal and faham..kenapa aku letak perkataan "hafal" baru "faham" sebab kunci kau mau excellent dalam subjek ni adalah HAFAL SEMUA BENDA !! faham kemudian..sebab sambil kau hafal sambil tu kau faham..wheeeee =D so adik adik 1st year, sila la ambik tips ni yer..untuk histology ja k..subjek lain letak perkataan "faham" dulu baru "hafal" oh ya, one more, utk subjek anatomy lak, "faham", "bayangkan" dan "hafal"..tambah lagi satu "bayangkan" kat sana..sebab anatomy ni perlukan daya imaginasi yang TINGGI..nanti kau nak bayangkan kidney, lung, heart, eyes, brain, vessels letak kat mana, lalu kat mana, passing apa, and bla bla bla..kau kena ada daya imaginasi yang tinggi..hehe okai okai aku bukan mau bagi tips cara2 belajar suda tips, cara2 lagi..aigooo..hehe dha terlajak so terima la seada nya..peace yo!

Last but not least,for someone out there, dear Mr, I'll accept you just the way you are,dun worry..No 1, 2, 3, 4, 7, 9, 11 and 12 pun termasuk dalam character saya..bukan mau cakap "yeah!!kita serupa lah, sama perangai kita!!" nope! yang saya mahu cakap, saya tidak melihat kepada kesempurnaan, sebab saya jugak tidak sempurna..and insyaALLAH akan saya jaga diri dan perbaiki mana yang patut, supaya nanti saya boleh jadi tiket kamu ke Jannah..insyaALLAH~

rasa nya cukup la post untuk kali ni, masa nya untuk sambung study balik..my hensem histology book panggil dha utk belek2 m/s yang tak sentuh lagi tu..need to go..take care and wassalam~ 

p/s : sorry post kali ni bercampur baur macam rojak jadi dia kan..maalish guys!

1 comment: