aku dengan head&neck Part 1



AssalammualaikumWBT and Salam 1Malaysia people!
xjawab berdosa~


aku dengan head&neck Part 1..

kenapa tiba2 aku dengan kepala&leher ni?? penanggalan ka??  ngeri! 

cop!cop! aku bukan penanggalan..

aku cuma seorang pelajar medic yang tengah bertungkus lumus untuk menghabiskan syllabus head&neck utk subject anatomy aku..T_T 

cuba ukur keluasan kepala dengan leher kamu..kecik kan keluasan dia?

subahannallah! itu la yang keluar dari mulut aku waktu study head&neck ni waktu kuliah..

sebab dalam jarak lebih kurang 30cm tu ada pelbagai muscles,ligament, bones, arteries, veins, nerves, ganglion etc..

apatah lagi kalau study pasal skull..benda sekecik satu titik pun ada nama..foramen,processes etc..

Ya ALLAH betapa agungnya ciptaan Mu..subahannallah..

did you know, dalam skull kita ada air sinus yang meringankan jisim skull tu..

kalau tiada air sinus tu konfirm kita akan keberatan dengan skull kita sekarang..

otak kita suda berat 2kg..klo add on lg dengan berat skull contoh la 3kg plus minus gitu..

bengkok jugak la leher kita yg hanya d support dengan tulang cervical tu..subahannallah..T_T

aku bersyukur sangat sangat bila ALLAH SWT pilih aku untuk study benda2 berkaitan tubuh manusia ni..

kerana MANUSIA ADALAH SEBAIK-BAIK CIPTAAN ALLAH SWT~




sekarang kami semakin menghampiri untuk menghabiskan syllabus head&neck ni..

insyaALLAH akan di sambung dengan syllabus lain la pulak..mungkin neuroanatomy(study pasal otak manusia) or lower limb..dont know yet which one yang akan mula dulu..*curious*



selain itu, kami semakin menghampiri dengan musim exam..

yup!midterm exam just around the corner dear..

for that, our lecturer for head&neck(anatomy) GIT (Histology) and Endocrine(Physiology) suka sangat bagi test..

mahu tak mahu kami kena jugak ber"perang" dengan buku2..

meja study aku sudah penuh sesak dengan buku2 yang bergelimpangan..

ber"perang" ini bukan seja untuk test2 ni..ini semua untuk selamanya, insyaALLAH~



tahun ni merupakan tahun yang agak mencabar untuk aku dan sahabat2ku..

sebab kalau kami x pass exam final nanti..even x pass satu paper, kami xboleh naik 3rd year..

Ya ALLAH..aku tak mahu sangkut!..aku mahu perjalanan study aku and sahabat2ku lancar seja..

cukup lah tahun pertama membuat aku sedikit kecewa..bukan sedikit tapi trillion kecewa..T_T

aku terlalu LEKA waktu 1st year dulu..I hate myself for that T_T

semoga tahun ni aku balik membawa berita gembira untuk family aku d Malaysia..amin!


rasanya sudah cukup sampai di sini dulu..

aku hupdate post ni sambil mengunyah butter croissant and minum secawan nescafe..breakfast aku dua benda ni seja hampir setiap hari

curi sedikit masa pagi ni untuk hupdate blog ni..

aku sudah tiada akaun mukabuku..

so give me a chance to update my blog everyday =)


pagi ni bukak2 blog tengok ada seorang follow blog aku, actually not one, but two..thanks!

tapi aku shock untuk yang sorang follower tu..

sudah ada blog rupa nya..hurm..nice~

aku tertarik dengan apa yg dia tulis dalam "about me" dia..#No1Fan~

may enjoy your blogging sir..(^_^)v


selamat pagi world! have a nice and blast day people!

semoga kita sentiasa dalam rahmat ALLAH SWT hari ini and untuk selamanya  =)

wassalam~


2 comments:

malek rajiae said...

semoga berjaya doc..=)

Unknown said...

thx kreepykrunchy! =)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me