Oh Migraine....




 haluuuu..selamat petang suma..

sempat menyempat gak aku post something kat belog ni before berbuka..hehe

eh..jangan ckp aku xtolong ummi aku kat dapur ya..

dah tolong la..dah beres suma aku nek la kat bilik wat post ni..^^

-
-
-
-

okai post petang ni aku nak habaq mai pasal migraine..

sepa kat sini yang ada migraine? sila la angkat tangan anda..

ooopppssss~ xnampak la..xpe la..its okay ^^

okai berbalik kepada tajuk post kita hari ni..

Migraine..

apa itu migraine?

migraine adalah..

a common type of headache that may occur with symptoms such as nausea, vomiting, or sensitivity to light.

 In many people, a throbbing pain is felt only on one side of the head.

*sometime rasa mcm mo wat mcm ni ja..

kenapa aku ceta pasal ni?

sebab aku salah seorang manusia kat muka bumi ALLAH ni yang menghidap penyakit ni..

hidup aku terbatas gara2 penyakit ni..

ada benda yang aku nak, tapi aku xboleh wat..

sebagai contoh..

aku maw makan coklat cadburry tuh...xdapat sih..

baru makan sikit..xlama gitu start la kepala aku wat hal..

aku maw makan daging kambing ponnnn..xdapat..hampeh~

but sometym xplak dia nak sakit..so rilek la aku melantak benda tuh..

but still ada limit nya lah..sedar diri ni sakit kan..huhu

selain tu, aku xble duduk bawah sinaran matahari yang terik terlalu lama..

masuk tempat teduh sikit start la dia maw berdenyut-denyut.. >.<"

aku xboleh la join aktiviti luar sangat..

-
-
-
-

hari sabtu yang lalu..

setelah sekian lama xkena benda ni..

datang la pulak..aku xtahu mana silap aku..

petang jumaat tu as usual aku turun la bazaar Ramadhan kan..

panas tu memang panas la..xpayah nak cakap la panas dia..

so i think mayB pasal tu la kot..-_-

*sakit dia xpayah nak cakap

6x kot aku muntahkan segala macam benda kuar dari perut aku pagi tu..

makanan tym sahur xmasuk perut ag kot..

perit sangat sangat hari tu..nasib bek xposa hari tu..cuti umum..hehe


bila migraine ni menyerang aku..suma benda yang aku nak wat pun x jadi..

keja aku..ZzzzZz -_- ja la..

sometime aku nangis gak la..minta simpati kat ummi&abah aku..hehe anak manja kan ^^


tapi kan..kadang kadang aku main bedal ja la suma tu..

kalau kepingin betul mahu makan kan..hehe..keras kepala

-
-
-
-


dha lama kot aku ada penyakit ni..penyakit keturunan kan..

ummi aku pun ada migraine..so turun kat aku la kan..

pastu gara gara migraine gak aku kena pakai glasses..

tapi sekarang aku dha jarang guna..sebab nya..xlawa la klo pakai..hehe..

xde lah..degree mata aku dha turun balik dha..

so doktor nasihatkan xpayah la pakai ag..^^

-
-
-
-

kalau korang nak tahu lebih banyak info pasal migraine ni ble la usha2 kat SINI

aku xdapat tolong bagi info sangat..hehe..

okai la..enough post aku tuk hari ni..

selamat berbuka semua ^^

~wassalam~




p/s : ada orang mahu belanja aku starbucks la..2 tahun akan datang tarikh yang sama bulan yang sama ^^ knapa 2 tahun?sebab tym tu bru la dia balik Msia..huhu..sabar~ hehe



3 comments:

ayanuts said...

hhaaiiiyyooo banyak gak ye pantang larang org yg ada migrain ni

aizatbendarah said...

please take a good care of yourself:) teruk juga kesan migraine ni..

p/s: 2 tahun x lama:)

Unknown said...

Ayanuts : mmg bnyk pntg lrg nya..-_-

Mr : aiyai kapten i'll! iya 2 thun xlama..moga sempat la ek~