EXAM MODE siri 2 + jual hati!




Assalammualaikum WBT & Salam Sejahtera olz..^^

pa khbr suma?? hope sumanya baik2 aja dong..<-- pesal aku tiba2 cakap indon ni? =.=''

tiba tiba hari ni datang mud mo update ni benda..

b4 tu..

kita c bersih luk..tiup tiup luk habuk habuk yang banyak ni..

fuhhhhh~

fuhhhhh~

okai dha dha..dha bersih dha balik..hihi

hurm..exam practical dha beres dha..

alhamdullillah sumanya berjalan lancar kehendakNya..

aku nak citer pengalaman aku tym exam practical..

kita start ngan exam practical Biochem..11 may 2011..

aku ma member2 aku terpacak dha kat department biochem start jam 830 am ag..

punya semangat kami datang..

sekali turn kami suma jam 11 pagi..aigooo..=.=''

ada terselit kecewa sedikit di situ ya..

tapi nda pa..kami gagahkan jugak kaki kami tuk beredar dari department..

bagi laluan kat budak2 yg start duluan..

kami pegi mana??

kami pegi sanaaaaaaaa muzium anatomi..

pa ag klo bukan date ma tu mr.organs..^^

then bila  turn kami sampai.....

adei ni la part paling joke aku rasa..

aku bergegar busz..

pegang beaker pun gegar..

nasib nda tumpah tu conc.h2so4 kat tangan aku..

klo x..adei..xdpt den nak citer ngan korang..

memang lucu la..member aku yang kat sebelah meja pun sedar..=.=''

balik2 letak beaker tu balik atas meja..shake2 tangan yg tgh shaking tu..

istigfar banyak banyak..siap selawat ag b4 start balik..=.=''

kemana hilangnya semangat aku tuk mula awal tadi ar?? aku pun pelik =.=''

tapi alhamdullillah aku dapat jawab..aku dapat unknown protein..

nasib bek bukan CHO..^^

okai..xmo citer banyak hal biochem..kita p lak 2nd paper..

Histology..12 may 2011..

ni pun best jugak..

kami datang awal kami start awal..

di mula kan dengan melukis cell cell..

pa cell yang kami dpt??

hurm..

first EM photo..Golgi apparatus..black&white

2nd LM photo..Hyaline connective tissue..colour

mo c masuk gambar, tapi aku malas..kamu google la sendiri k..^^

punya semangat malam b4 tu kami melukis lukis..

sekali..tym exam aku punya pensil warna pun nda tumpul bha..

sampai aku p beli warna bru ag b4 exam tu..

tapi nda pa, next year ble guna ag kan?kan? ^^

habis jak melukis..

kami p spoting lak..

macam men explorace pun ada..

mana nda..tu doktor sampai 20x ckp "shift" ja keja dia..

sebab kami kena spoting 20 EM photo+slide..

aku start dengan num 33 klo x silap..dan berakhir d num 12..

alhamdullillah sumanya dapat di spot dengan baik..^^

then ada gap sehari..cuti kan Jumaat..^^

Sabtu smbg balik paper Physiology..14 may 2011

paper ni paaaaaaaaaaaaaaaling aku bersyukur..

why?why?why?

sebaaaaaaabbbb..aku dapat jawab& dpt full mark..

alhamdullillah once again..

kali ni, aku datang awal, tapi once again aku masuk lambat..=.=''

tapi nda pa, berkat menunggu aku dapat jawab ngan excellent..

bak kata doktor yang menilai aku tym tu..

"u are excellent duktur!"

amiiiiiinn..harap2 la berkekalan aku bagi jawapan macam tu..^^

aku dapat experiment ESR(erythrocyte sedimentation rate)..



okai..

kita berganjak ke paper seterusnya..

malas mo tulis banyak2 lenguh tangan..^^

Anatomi..15 may 2011..

ni exam ar..bikin gegar jugak..

kami kena quarantine dalam bilik yang kecil ag sempit..=.=''

sampai la nama kami kena panggil satu2..

40 soklan..20 spesimen..

2 mr.cadaver..

2 x-ray..

selebihnya bones, fleshy organs, and jars..

aku ni ada satu kelemahan..

setiap kali date ma mr.cadaver..

kompom aku melelehkan airmata..

rosak eye liner I..haha..sempat ag aku b'eye liner tym exam..wheeeee..^^

tu formalin bha..aigoooo..

xdapat i nak describe ngan u all..

hurm..ni exam ar..aku harap dapat la bagi jawapan yang terbaik..

cepat tul bha shift dia..nda smpi pun seminit..=.=''

tapi nda pa..uda berlalu..

sekarang TAWAKAL ja syan..^^

okai..

panjang uda aku membebel ni..

jari2 aku pun uda penat..

mo beredar..

tapi b4 tu..aku mo cakap something..

khas tuk mr.bzbd..

kau masi ingat pa ko cakap ma aku??

ko cakap aku lemah kan dalam hal2 cintan cintun ni??

ko tengok luk sekeliling ko..

ko tengok tu orang..

ko rasa dia kuat ka?? ka sama ja macam aku??

oh ya, lagi satu..

"aku begini bukan sebab ada orang lain.."

sekarang statement tu uda berubah kan?

aku bukan mo mengungkit o so whtever la kan..tapi..

nasihat aku sebagai perempuan..

bukan pada ko sorang..tapi kepada suma lelaki2 d luar sana..

"perempuan akan cepat cair/perasan bila kamu caring sama dia..cth..hari2 kol..hari2 msg.."

aku maafkan ko..

tapi aku still mo anggap ko mainkan perasaan aku..

and for that I HATE U DAMN SO MUCH!!



~THE END~

p/s : exam writen&oral start 29 may ni..d mulakan dengan paper anatomi..wish me luck!! ^^




No comments: